تبلیغات
انجمن مجازی دارو سازان جوان Young Phrmacist Community - ویتامین های A،B،C،E در چه مواد خوراكی وجود دارند؟
انجمن مجازی دارو سازان جوان Young Phrmacist Community
به یاد یك حس نوستالژیك؛ دارو خانه سانترال

پیوند ها

آرشیو

لینک ها

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ویتامین های A،B،C،E در چه مواد خوراكی وجود دارند؟

ویتامین های A،B،C،E در چه مواد خوراكی وجود دارند؟
1- ویتامین A
منابع طبیعی غذایی: تخم مرغ، سبزیجات و میوه های رنگی، روغن كبد ماهی، لبنیات، عسلعلائم كمبود ویتامین A: عفونت دندان، آلرژی ها، موهای خشك، عقب افتادگی در رشد، سوزش و خارش در چشم، شبكوری، مشكل سینوس، خشكی پوست، ضعف قوه بویایی.


اهمیت ویتامین A برای سلامتی: شكل گیری سالم استخوان ها ، دندان ها و پوست، قوت بخشیدن به لایه خارجی ناخن و دیگر اندام ها، افزایش رشد و سرزندگی و نشاط، رشد و ترمیم بافت های بدن، مفید برای سلامت موها و چشم ها و ضروری در دوران بارداری و شیردهی.
موادی كه از جذب ویتامین A جلوگیری می كنند: قهوه، الكل، مصرف بیش از حد آهن، روغن های معدنی. موادی كه جذب ویتامین A را زیادتر می كنند: ویتامین C، D،E، F ، روی ، كلسیم، ویتامین B - Complex
2- ویتامین B
الف - B-Complex
منابع طبیعی غذایی : همه غلات و دانه ها، كبد، مخمر آبجو
علائم كمبود: كم اشتهایی، پوست خشك خشن، موهای شكننده و تیره و بی حال، یبوست و جوش.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: استرس، مصرف بیش از حد شكر، قهوه، الكل، قرص های ضد بارداری، عفونت ها، آنتی بیوتیك ها. موادی كه به جذب آن كمك می كنند: كلسیم ، ویتامین های E ، C و فسفر.


ب - ویتامین B1
منابع طبیعی غذایی: گوشتهای دل ، جگر، كله پاچه، مغز گردو، جوانه گندم، گوشت خوك، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، برنج قهوه ای، زرده تخم مرغ، تمام حبوبات، شیره چغندرقند، مخمرآبجو و تمام غلات.


علائم كمبود: افسردگی، یبوست، عصبی بودن، رشد ناقص در كودكان، كوتاهی انگشتان دست و پا، ضعف، خستگی، حساس بودن نسبت به سر و صدا، كم اشتهایی. موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: تنباكو، استرس، تب، قهوه، الكل، جراحی، صدف خام. موادی كه به جذب آن كمك می كنند: ویتامین B-Complex، سولفور، منگنز، ویتامین B2، آهن، ویتامین C و E.
ت - ویتامین B2
منابع طبیعی غذایی: پنیر، شیر، زرده تخم مرغ، مغز گردو، مخمر آبجو، دل و جگر، كله پاچه، تمام حبوبات، شیره چغندرقند.
علائم كمبود: التهاب دهان، مشكلات چشمیف سرگیجه، ضعف گوارش، التهابات پوستی. موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: الكل، تنباكو، مصرف بیش از حد شكر، قهوه. مواردی كه به جذب آن كمك می كنند: فسفر، نیاسین، ویتامینC ، B-Complex، B6 .
ج: ویتامین B6 (پیروكسین)
منابع طبیعی غذایی: شیر، كلم پیچ، گرمك، حبوبات، شیره چغندقند، گوشت، دل و جگر، كله پاچه، جوانه گندم، برنج قهوه ای ، آلو ، سبزیجات پربرگ سبز، مخمر آبجو.
علائم كمبود: احتمال ضعف در كنترل عضلات، عصبی بودن، التهابات و ناراحتی های پوستی، اختلالات گوارشی، كمبود ترشح انسولین ، جوش، تحریك پذیری و تند مزاجی، ضعف در عضلات، تشنج در نوزادان، افسردگی، معلولیت ها، آرتروز، ˜مخونی.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: الكل، قرص های ضدبارداری، تنباكو، تابش اشعه رادیواكتیو، قهوه.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: اسیدهای چرب، سدیم، ویتامین های B1، B2، C و B-Complex.


ث - ویتامین H
منابع طبیعی غذایی: ساردین، جگر، حبوبات، زرده تخم مرغ، برنج كته، عدس، غلات ،گوشته ای دل و جگر، كله پاچه، مخمر آبجو.

علائم كمبود: نگرانی و دلواپسی شدید، كم اشتهایی، نقص در سوخت و ساز چربی، افسردگی، رنگ پوست مایل به خاكستری، التهابات پوستی.
موادی كه ازجذب آن جلوگیری می كنند: الكل، سفیده تخم مرغ خام، قهوه.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: سولفور، ویتامین B12، آهن، ویتامین B-Complex، ویتامین C، اسید پانتوتنیك (PA ، نوعی ویتامین ب كمپلكس)
ج - اینوسیتول
منابع طبیعی غذایی: مركبات، گردو، شیر، گوشت، مخمرآبجو، شیره چغندرقند، سبزیجات، لسیتین.
علائم كمبود: مشكلات چشمی، كلسترول بالا، مشكلات پوستی، یبوست.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: مصرف بیش از حد شكر، ذرت، قهوه، الكل.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: ویتامین های B1، B2، B-Complex، فسفر.
چ - اسید پانتوتنیك
منابع طبیعی غذایی: زرده تخم مرغ، آب پرتغال، مخمر آبجو، حبوبات، جگر، تمام دانه ها و غلات، ماهی آزاد، جوانه گندم.
علائم كمبود: فشارهای شكمی، حساسیت به انسولین، اگزما، ریزش مو، اسهال، مشكل كلیه، پایین بودن قند خون.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: قهوه، الكل.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: ویتامین های C، B6، B12،آهن، بیوتین، B-Complex.


ح – اسیدپارا آمینوبنزوئیك (PABA)
منابع طبیعی غذایی: سبزیجات پربرگ سبز، گوشت دل و جگر، كله پاچه، ماست، جوانه گندم، شیره چغندقند، مخمر آبجو.

علائم كمبود: عصبی بودن ، كم خونی، یبوست، خستگی ، سردرد، مشكل گوارش، اگزما، مشكلات پوستی، ریزش مو، كم شدن مقاومت پوست در برابرتابش خورشید.
موادی كه از جذب آن جلوگیری میكنند: قهوه، الكل، سولفونامید (نوعی آنتی بیوتیك )
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: ویتامین C، آهن، ویتامین B-Complex.
3- ویتامین C (اسید اسكوربیك):
منابع طبیعی غذایی: سیب زمینی ، گیلاس، جوانه دانه های یونجه، فلفل ها، مركبات، گرمك، كلم بروكلی، توت فرنگی.
علائم كمبود: ضعف عضلانی، كم خونی، كم اشتهایی، عدم انعقاد خون (هموفیلی) تورم در زخم ها و شكستگی ها، خونریزی لثه ها، آسیب دیدگی و كوفتگی، كم شدن مقاومت بدن در برابر عفونت.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: استرس، تب بالا، تنباكو، آنتی بیوتیك ها، آسپرین، كورتیزون.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: فسفر، ˜لسیم، ویتامین های A ، C و F .


4- ویتامین D
منابع طبیعی غذایی: چربی، كره، روغن كبدماهی، شاه ماهی، ساردین ها، زرده تخم مرغ، ماهی آزاد، ماهی تن.

علائم ˜مبود: احتمالا منجر به راشی تیسم می شود. ˜مبود نیرو (ضعف عمومی) ضعف عضلانی، جذب ناقص و نا˜افی ˜لسیم، رسوب فسفر در ˜لیه ها، اسهال، بی خوابی، عصبی بودن.
موادی ˜ه از جذب آن جلوگیری می ˜نند: روغن های معدنی (˜انی)
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: فسفر، كلسیم، ویتامین های A، C، F.
5- ویتامین E
منابع طبیعی غذایی: كره مارگارین، روغن های گیاهی، انواع غلات، سیب زمینی، شیره چغندرقند، سبزیجات سبز، تخم مرغ، گوشت های دل و جگر، كله پاچه، جگر خش˜ شده، جوانه گندم.
علائم كمبود: سستی و شكنندگی سلولهای گلبول قرمز خون، موهای خشك كمرنگ، نازایی، ضعف و ناتوانی، مشكلات گوارشی، سقط جنین، بیماری قلبی، بزرگی پروستات.
موادی كه از جذب آن جلوگیری می كنند: روغنهای معدنی، روغن و چربی فاسد شده، قرص های ضد بارداری.
موادی كه به جذب آن كمك می كنند: فسفر، ˜لسیم، Choline (نوعی ویتامین B-Complex، ویتامین های A، C، F.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : [ سینا جلالی فر (با مسئولیت محدود) ]

آخرین پست ها

جست و جو در انجمن مجازی دارو سازان جوان

نویسندگان

Generate your flash banner free online

مترجم سایت

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

Create your flash banner free online Generate your flash banner free online Make your flash banner free online -----------------------------------------
استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع و آدرس ما مجاز میباشد www.pharmacist.mihanblog.com Generate your flash banner free online
Flash banner maker online ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ RSS to JavaScript< Generate your flash banner free online Generate your flash banner free online